Kwart miljoen euro voor Rotterdamse contentstartup Channext
De Rotterdamse startup Channext heeft via informele investeerders 250.000 euro opgehaald voor zijn software-as-a-service platform waarbij content wordt gedeeld tussen leveranciers en wederverkopers. Martijn van Oort – senior advocaat bij LEAN – begeleidde deze investeringsdeal.
Multichannel en marketing website Emerce besteedde aandacht aan deze mooie investeringsronde, waarmee Channext de ruimte krijgt om nog verder te groeien binnen de Benelux en aansluitend de rest van Europa.
Wat doet Channext? 75 procent van alle wereldhandel loopt via het indirecte verkoopkanaal. Binnen het indirecte verkoopkanaal bereikt minder dan 5 procent van de marketingcontent en activiteiten van leveranciers de consument via de resellers. Channel marketingbudgetten (budgetten om het indirecte verkoopkanaal te laten groeien) gaan zo verloren.
Natuurlijk geldt dat niet voor grote resellers die met hun eigen website met eigen marketingcontent vult, maar regionale spelers hebben vaak niet genoeg middelen of kennis in huis om in de online oriëntatie behoefte van de consument te voorzien. Campagnes en content kunnen via de dienst van Channext direct worden gepubliceerd naar websites van lokale resellers, waarbij automatisch landingspagina’s worden aangemaakt.
Voordeel van de koppeling is dat leveranciers en resellers inzicht krijgen in belangrijke data van het indirecte verkoopkanaal. Het dashboard geeft inzicht in alles wat er gebeurt in het indirecte verkoopkanaal, zoals het totale marketing bereik van het verkoopkanaal en van de online interactie met de consumenten tot het aantal verzamelde leads.
Channext bestaat anderhalf jaar en rekent Dropbox, HP en Quantore tot zijn klanten. De investering zal worden gebruikt voor de verdere ontwikkeling van het platform en het laten groeien van het aantal aangesloten leveranciers en resellers.
Zie ook onder meer: Emerce